Kurs i opplevelses- og markedskunnskap høsten 2011
>> 1. juni 2011
Det er Aktivum Midt Norge AS som sammen med Høgskolen på Lillehammer tilbyr kurs i Opplevelses- og Markedskunnskap. Kurset vil bli avholdt med 3 samlinger med en påfølgende skriftlig hjemmeeksamen.
Studiet skal gi studentene kunnskap om ulike turistsegmenter, endringer i disse segmentene, bruken av informasjon, distribusjonskanaler og de reisendes beslutningskriterier. Det skal også gis en grunnleggende innføring i opplevelsesproduksjon.
Studentene skal lære om de viktigste markedsforholdene i Norge (både fra Norge og utlandet). De skal også kunne anvende denne kunnskapen i utviklingen av opplevelsesprodukt for egen bedrift og/eller organisasjon. Deltagerne skal tilegne seg kunnskap om innholdet i en markedsplan og på tredje og siste samling gis det veiledning på deltagernes egne markedsplaner.
Samlingene vil bli avholdt 8. og 9. november, 10. og 11. januar og 6. og 7. mars. Kursene avholdes i Oppdal og Rennebu, mest sannsynlig hos noen av kursdeltagerne.